Akredytacja – projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048

 

Startujemy z projektem ERASMUS+. Programiści i informatyce z CKZIU „Elektryk” w Nowej Soli rozpoczynają staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

 

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą realizować dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności stworzy projekt produktu z zastosowaniem nowoczesnej technologii i rozwiązań zapobiegających  zanieczyszczeniom środowiska. Przygotują również innowacje programowe oparte o wymagania pracodawców europejskiego rynku pracy. Uczniowie przed wyjazdem na staż  zintegrowali się i stworzyli jedną drużynę projektową. Podczas integracji, która odbyła się w dniu 26.09.2024 w  restauracji „Pizza Sole” w Nowej Soli poznali swoje zainteresowania i pasje. Omówili swoje role w pojecie nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048. Właściciel restauracji zaprosił uczniów na warsztaty z Pizzy Włoskiej.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli otrzymało dofinansowanie na realizację projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048 w wysokości 65 847,00 EUR. Dofinansowanie zapewni w roku szkolnym 2024/2025 realizację programu Erasmus+ na rzecz mobilności dla 24 uczniów i 4 nauczycieli. Uczniowie CKZiU „Elektryk”  w Nowej Soli w roku szkolnym pojadą na dwutygodniowe staże do firmy SYSTEMA Systementwicklung Dipl.-Inf. Manfred Austen GmbH Manfred-von-Ardenne-Ring, Drezno, Niemcy i do partnera WSA Spree-Havel w Fürstenwalde, Niemcy. Grupa 4 nauczycieli  w ramach mobilności będzie doskonalić umiejętności zawodowe w ramach obserwacji pracy w placówkach kształcenia dualnego w Niemczech. Uczestnicy na stażu  omówią z mentorem projektu zakres zadań projektowych oparty o zasadę włączenia i różnorodności oraz zasadę działania nienaruszającą równowagę ekologiczną i odpowiedzialność za środowisko.

19.10.2024

 

Staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

 

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą zrealizowali dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności opisuje zadania projektowe.

Nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ dobiegła końca. Spędziliśmy wspaniałe 2 tygodnie na poznawaniu Drezna i pracy programistów w firmie Systema.

Po wielu godzinach opracowywania dokumentacji, planowania projektu i pisaniu kodu, programiści ukończyli tworzenie książki telefonicznej zleconej przez firmę. Nasza aplikacja pozwala na dodawanie, edytowanie i usuwanie z systemu danych osób zatrudnionych w małej firmie. Dodaliśmy także funkcję filtrowania, która znacznie ułatwia wyszukiwanie konkretnych osób.

Aplikacja „Książka Telefoniczna” to intuicyjne narzędzie stworzone w języku Java, które umożliwia zarządzanie danymi kontaktowymi pracowników. Aplikacja jest zintegrowana z bazą danych Apache Derby, co zapewnia stabilne i efektywne przechowywanie oraz manipulowanie danymi.

Informatycy w tym czasie zajęli się blogosferą. Teraz, gdy jest już ukończona, można łatwo przejść do umieszczonych na niej raportów, portfoliów, profili zawodowych, filmików, zdjęć czy postów na social mediach.

W trakcie pobytu w firmie Systema mogliśmy wykazać się znajomością wiedzy pozyskanej w szkole, ale także nauczyć się więcej o automatyzacji, programowaniu w języku Java, przebiegu pracy programistów i informatyków, odpowiedzialności podczas wykonywania swoich obowiązków, oraz tego jak ważna jest praca
w zespole.

Dzięki projektowi Erasmus+ nie tylko mieliśmy okazję do rozwijania się w naszych zainteresowaniach, ale nauczyliśmy się samodzielności. Zyskaliśmy też nowe przyjaźnie, w których pomagaliśmy i wspieraliśmy się nawzajem.

Podczas kulturowego zwiedzania Drezna zobaczyliśmy wiele przepięknych miejsc, które skrywają ciekawe historie. Na pewno w naszej pamięci zapadnie pałac Zwinger, Tarasy Brühla, dzielnica Neustadt, park Großer Garten, formacje skalne Bastei czy pałac japoński w Pillnitz.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za możliwość uczestniczenia w takiej przygodzie. Wsparcie, które otrzymaliśmy i wkład wszystkich osób w ten projekt pomógł nam rozwijać się zawodowo i osobowo.

Pierwszym z naszych zadań było stworzenie portfolii. Zapisaliśmy w nich nasze zainteresowania,  osiągnięcia, mocne oraz słabe strony. Nasze portfolia mają na celu wspieranie także uczniów z dysfunkcjami, pokazując że każdy może spełniać swoje marzenia, nawet jak spotyka na swojej drodze pewne utrudnienia

Naszym kolejnym zadaniem było stworzenie blogosfery. Podsumowuje ona nasze działania podczas projektu Erasmus+, dzielimy się na niej projektami nad którymi pracujemy podczas pobytu w Dreźnie – w poszczególnych zakładkach umieszczamy aplikacja w języku Java, filmy obrazujące nasz pobyt w przestrzeni zawodowej i kulturowym odkrywaniu uroków Drezna, wpisy, publikacje na social mediach oraz raporty z każdego dnia.

Utworzyliśmy również profile zawodowe, które przedstawiają różne zawody programistów i informatyków zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Włączyliśmy w profile także informatyczne zawody, które są przeznaczone dla osób z dysfunkcjami  wygenerowując kod qr, aby można było szybko przejść do strony z informacjami.

Naszym głównym zadaniem w firmie Systema jest wykonanie książki telefonicznej. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii możemy dbać o środowisko. Książka ma przechowywać dane pracowników małej firmy i wykonywać proste operacje jak filtrowanie, dodawanie nowego pracownika, lub edycja danych. Jest napisana w języku Java.

W JAKI SPOSÓB SYSTEMA WSPIERA UCZNIÓW, STUDENTÓW I PRZYSZŁYCH PRACOWNIKÓW

Oferują dużą pomoc dydaktyczną, pobudzają nas do kreatywnego  myślenia i pomagają nam rozwiązywać problemy. Wprowadzają rodzinną atmosferę, gdzie każdy jest traktowany tak samo. Wszyscy bezinteresownie pomagają sobie nawzajem.

Firma Systema stawia na budowanie trwałych relacji z klientami i pracownikami. Dzięki indywidualnemu podejściu i inwestycjom w rozwój zespołu, zapewnia wysoką jakość usług.

Codziennie podczas stażu mieliśmy możliwość kontaktu z pracownikami z różnych zespołów, którzy zaskakiwali nas prezntacjami. Przedstawiały one ich ścieżkę kariery i opowiadały o ich funkcji w firmie. Wszyscy pracownicy byli uprzejmi i pomocni.

Dzięki stażowi w ramach projektu ERASMUS+ w Systema Art. of Automanion doświadczyliśmy prawdziwej pracy programistów mając wgląd w codzienny rytm ich zajęć. Nauczyliśmy się tworzenia dokumentacji, planowania projektów i pracy w grupie, rozwinęliśmy własne umiejętności nabyte w szkole i zastosowaliśmy je w praktyce.

ZADANIA KULTUROWE

Nasz wolny czas przeznaczony jest na kulturowe zwiedzanie Drezna. Miasto Drezno jest podzielone na dwie kontrastujące ze sobą części – Stare i Nowe Miasto.  Pierwsza dzielnica wyróżnia się najsłynniejszymi zabytkami odnowionymi po zniszczeniach podczas nalotów dywanowych, podczas gdy druga skupia się na nowoczesności i tradycjach. 

Na pewno nie zapomnimy zapierających dech w piersiach atrakcji takich jak: Zwinger,  Tarasy Brühla,  Semperoper, Frauenkirche, formacje skalne Bastei, Pillnitz

zapraszamy do blogosfer

blogosferta informatycy – klasa 4

https://sites.google.com/view/blogosfera-2024-informatyk/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

blogosfera programiści – klasa 4

 https://sites.google.com/view/programista-2024-blogosfera/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

26.11.2024

Promocja projektu Erasmus+

Stoisko projektu Erasmus+ pojawiło się na DNIACH PROMOCJI PROJEKTÓW organizowanych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk'” w Nowej Soli. Kolorowa fotografia zdjęć przedstawiła rezultaty projektów uczniowskich elektryka Uczniowie „PRYBILI PIĄTKĘ” projektowi Erasmus+, który realizuje staże zagraniczne od 2021 roku.  

Pin It on Pinterest

Skip to content