Akredytacja – projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048

 

Startujemy z projektem ERASMUS+. Programiści i informatyce z CKZIU „Elektryk” w Nowej Soli rozpoczynają staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

 

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą realizować dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności stworzy projekt produktu z zastosowaniem nowoczesnej technologii i rozwiązań zapobiegających  zanieczyszczeniom środowiska. Przygotują również innowacje programowe oparte o wymagania pracodawców europejskiego rynku pracy. Uczniowie przed wyjazdem na staż  zintegrowali się i stworzyli jedną drużynę projektową. Podczas integracji, która odbyła się w dniu 26.09.2024 w  restauracji „Pizza Sole” w Nowej Soli poznali swoje zainteresowania i pasje. Omówili swoje role w pojecie nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048. Właściciel restauracji zaprosił uczniów na warsztaty z Pizzy Włoskiej.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli otrzymało dofinansowanie na realizację projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048 w wysokości 65 847,00 EUR. Dofinansowanie zapewni w roku szkolnym 2024/2025 realizację programu Erasmus+ na rzecz mobilności dla 24 uczniów i 4 nauczycieli. Uczniowie CKZiU „Elektryk”  w Nowej Soli w roku szkolnym pojadą na dwutygodniowe staże do firmy SYSTEMA Systementwicklung Dipl.-Inf. Manfred Austen GmbH Manfred-von-Ardenne-Ring, Drezno, Niemcy i do partnera WSA Spree-Havel w Fürstenwalde, Niemcy. Grupa 4 nauczycieli  w ramach mobilności będzie doskonalić umiejętności zawodowe w ramach obserwacji pracy w placówkach kształcenia dualnego w Niemczech. Uczestnicy na stażu  omówią z mentorem projektu zakres zadań projektowych oparty o zasadę włączenia i różnorodności oraz zasadę działania nienaruszającą równowagę ekologiczną i odpowiedzialność za środowisko.

19.10.2024

 

Staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

 

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą zrealizowali dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności opisuje zadania projektowe.

Nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ dobiegła końca. Spędziliśmy wspaniałe 2 tygodnie na poznawaniu Drezna i pracy programistów w firmie Systema.

Po wielu godzinach opracowywania dokumentacji, planowania projektu i pisaniu kodu, programiści ukończyli tworzenie książki telefonicznej zleconej przez firmę. Nasza aplikacja pozwala na dodawanie, edytowanie i usuwanie z systemu danych osób zatrudnionych w małej firmie. Dodaliśmy także funkcję filtrowania, która znacznie ułatwia wyszukiwanie konkretnych osób.

Aplikacja „Książka Telefoniczna” to intuicyjne narzędzie stworzone w języku Java, które umożliwia zarządzanie danymi kontaktowymi pracowników. Aplikacja jest zintegrowana z bazą danych Apache Derby, co zapewnia stabilne i efektywne przechowywanie oraz manipulowanie danymi.

Informatycy w tym czasie zajęli się blogosferą. Teraz, gdy jest już ukończona, można łatwo przejść do umieszczonych na niej raportów, portfoliów, profili zawodowych, filmików, zdjęć czy postów na social mediach.

W trakcie pobytu w firmie Systema mogliśmy wykazać się znajomością wiedzy pozyskanej w szkole, ale także nauczyć się więcej o automatyzacji, programowaniu w języku Java, przebiegu pracy programistów i informatyków, odpowiedzialności podczas wykonywania swoich obowiązków, oraz tego jak ważna jest praca
w zespole.

Dzięki projektowi Erasmus+ nie tylko mieliśmy okazję do rozwijania się w naszych zainteresowaniach, ale nauczyliśmy się samodzielności. Zyskaliśmy też nowe przyjaźnie, w których pomagaliśmy i wspieraliśmy się nawzajem.

Podczas kulturowego zwiedzania Drezna zobaczyliśmy wiele przepięknych miejsc, które skrywają ciekawe historie. Na pewno w naszej pamięci zapadnie pałac Zwinger, Tarasy Brühla, dzielnica Neustadt, park Großer Garten, formacje skalne Bastei czy pałac japoński w Pillnitz.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za możliwość uczestniczenia w takiej przygodzie. Wsparcie, które otrzymaliśmy i wkład wszystkich osób w ten projekt pomógł nam rozwijać się zawodowo i osobowo.

Pierwszym z naszych zadań było stworzenie portfolii. Zapisaliśmy w nich nasze zainteresowania,  osiągnięcia, mocne oraz słabe strony. Nasze portfolia mają na celu wspieranie także uczniów z dysfunkcjami, pokazując że każdy może spełniać swoje marzenia, nawet jak spotyka na swojej drodze pewne utrudnienia

Naszym kolejnym zadaniem było stworzenie blogosfery. Podsumowuje ona nasze działania podczas projektu Erasmus+, dzielimy się na niej projektami nad którymi pracujemy podczas pobytu w Dreźnie – w poszczególnych zakładkach umieszczamy aplikacja w języku Java, filmy obrazujące nasz pobyt w przestrzeni zawodowej i kulturowym odkrywaniu uroków Drezna, wpisy, publikacje na social mediach oraz raporty z każdego dnia.

Utworzyliśmy również profile zawodowe, które przedstawiają różne zawody programistów i informatyków zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Włączyliśmy w profile także informatyczne zawody, które są przeznaczone dla osób z dysfunkcjami  wygenerowując kod qr, aby można było szybko przejść do strony z informacjami.

Naszym głównym zadaniem w firmie Systema jest wykonanie książki telefonicznej. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii możemy dbać o środowisko. Książka ma przechowywać dane pracowników małej firmy i wykonywać proste operacje jak filtrowanie, dodawanie nowego pracownika, lub edycja danych. Jest napisana w języku Java.

W JAKI SPOSÓB SYSTEMA WSPIERA UCZNIÓW, STUDENTÓW I PRZYSZŁYCH PRACOWNIKÓW

Oferują dużą pomoc dydaktyczną, pobudzają nas do kreatywnego  myślenia i pomagają nam rozwiązywać problemy. Wprowadzają rodzinną atmosferę, gdzie każdy jest traktowany tak samo. Wszyscy bezinteresownie pomagają sobie nawzajem.

Firma Systema stawia na budowanie trwałych relacji z klientami i pracownikami. Dzięki indywidualnemu podejściu i inwestycjom w rozwój zespołu, zapewnia wysoką jakość usług.

Codziennie podczas stażu mieliśmy możliwość kontaktu z pracownikami z różnych zespołów, którzy zaskakiwali nas prezntacjami. Przedstawiały one ich ścieżkę kariery i opowiadały o ich funkcji w firmie. Wszyscy pracownicy byli uprzejmi i pomocni.

Dzięki stażowi w ramach projektu ERASMUS+ w Systema Art. of Automanion doświadczyliśmy prawdziwej pracy programistów mając wgląd w codzienny rytm ich zajęć. Nauczyliśmy się tworzenia dokumentacji, planowania projektów i pracy w grupie, rozwinęliśmy własne umiejętności nabyte w szkole i zastosowaliśmy je w praktyce.

ZADANIA KULTUROWE

Nasz wolny czas przeznaczony jest na kulturowe zwiedzanie Drezna. Miasto Drezno jest podzielone na dwie kontrastujące ze sobą części – Stare i Nowe Miasto.  Pierwsza dzielnica wyróżnia się najsłynniejszymi zabytkami odnowionymi po zniszczeniach podczas nalotów dywanowych, podczas gdy druga skupia się na nowoczesności i tradycjach. 

Na pewno nie zapomnimy zapierających dech w piersiach atrakcji takich jak: Zwinger,  Tarasy Brühla,  Semperoper, Frauenkirche, formacje skalne Bastei, Pillnitz

zapraszamy do blogosfer

blogosferta informatycy – klasa 4

https://sites.google.com/view/blogosfera-2024-informatyk/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

blogosfera programiści – klasa 4

 https://sites.google.com/view/programista-2024-blogosfera/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

26.11.2024

Promocja projektu Erasmus+

Stoisko projektu Erasmus+ pojawiło się na DNIACH PROMOCJI PROJEKTÓW organizowanych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk'” w Nowej Soli. Kolorowa fotografia zdjęć przedstawiła rezultaty projektów uczniowskich elektryka Uczniowie „PRYBILI PIĄTKĘ” projektowi Erasmus+, który realizuje staże zagraniczne od 2021 roku.  

28.02.2025

Uczniowie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli na stażu zagranicznym w Fürstenwalde od 17.02.2025

W dniach 16.02-28.02.2025 uczniowie szkoły CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli wzięli udział w wyjątkowym stażu zagranicznym w niemieckim Fürstenwalde. Udział w projekcie edukacyjnym był doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i umiejętności w praktyce, a także do współpracy międzynarodowej. Staż odbył się w ramach współpracy z zagranicznymi firmami i instytucjami edukacyjnymi, a jego celem było wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektach praktycznych, a także promowanie działań związanych z ochroną środowiska.

Technik elektryk i mechatronik:

Projekt dotyczący nowoczesnych technologii i ochrony środowiska. Uczniowie kierunków technik elektryk i technik mechatronik podjęli się ambitnego zadania stworzenia projektu związanego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz rozwiązań zapobiegających zanieczyszczeniom środowiska. W ramach stażu wykonali miernik jakości powietrza, który za pomocą wyświetlacza pokazuje stopień  zanieczyszczenia powietrza. Miernik jakości powietrza to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na bieżąco oceniać stan środowiska w różnych lokalizacjach. Działania te mają na celu poprawę świadomości ekologicznej oraz rozwój nowych technologii, które wspierają walkę ze zanieczyszczeniami i toksynami w atmosferze. Projekt realizowany w zakładzie pracy był doskonałą okazją do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, a także do poznania nowych metod i narzędzi w pracy zawodowej.

Technik reklamy: Promocja projektu i komunikacja międzynarodowa

Uczniowie kierunku technik reklamy pełnili bardzo ważną rolę w promocji projektu edukacyjnego. Przygotowali plakaty promujące projekt, które były prezentowane zarówno w Polsce, jak i Niemczech. Ponadto, zaprojektowali zaproszenia na konferencję międzynarodową, której celem było zaprezentowanie efektów wspólnej pracy uczniów z różnych krajów. Jednym z kluczowych zadań było również stworzenie filmu promującego rekrutację do szkół w Polsce i Niemczech. W ramach tego zadania uczniowie przeprowadzili wywiady, które zostały wykorzystane w filmie, mającym na celu zachęcenie młodych ludzi do podejmowania edukacji zawodowej i uczestniczenia w międzynarodowych projektach.

Wspólne zadania: Portfolia prezentacyjne i blogosfera

Wszystkie trzy kierunki – technik elektryk, mechatronik i technik reklamy – wspólnie pracowały nad tworzeniem portfeli prezentacyjnych oraz bloga projektowego. Portfolia stanowiły podsumowanie ich osiągnięć i efektów pracy podczas stażu, natomiast blogosfera stała się platformą, na której uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami, wrażeniami i refleksjami z odbywanego stażu. Blog miał na celu również promowanie międzynarodowej współpracy oraz umożliwienie innym uczniom śledzenie postępów projektu w czasie rzeczywistym.

Podsumowanie

Staże zagraniczne są niezwykle ważnym elementem edukacji, pozwalając uczniom na rozwój kompetencji zawodowych i językowych w międzynarodowym kontekście. Projekt w Fürstenwalde nie tylko umożliwił uczniom CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli zastosowanie nowoczesnych technologii, ale także umożliwił im aktywny udział w promocji innowacyjnych działań związanych z ochroną środowiska i wymianą międzynarodową. Dzięki temu uczniowie zdobyli cenne doświadczenia, które na pewno będą pomocne w dalszej karierze zawodowej. Dziękujemy wszystkim uczestnikom stażu za zaangażowanie i profesjonalizm oraz za to, że reprezentowali naszą szkołę w tak pozytywnym świetle na międzynarodowej arenie!

grupa mobilna 2025

linki do blogosfer:

blogosfera uczniów technikum reklamy

https://sites.google.com/view/blogosfera-reklama?usp=sharing

blogosfera uczniów technik elektryk i mechatronik

https://sites.google.com/view/blogosferaelektryk?usp=sharing

Platforma promowania innowacji

https://sites.google.com/view/erasmus-ckziu-elektryk/edukacja-innowacja-bildung-inovation/blogosfera-blogosph%C3%A4re/20242025?authuser=0

Skip to content