Mobilność uczniów CKZIU „Elektryk” w ramach programu Erasmus +
W terminie od 17.02.2025-28.05.2025 uczniowie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli realizują straż zagranicznych w ramach programu Erasmus+. Zgodnie z harmonogramem realizacji zadań projektowych, 16 uczniów klas trzecich z CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli odbywają dwutygodniowy staż w WSA Spree-Havel Fürstenwalde. Udział w programie Erasmus+ zapewni uczestnikom mobilności zdobycie praktycznych doświadczeń edukacyjno – zawodowych oraz podwyższy ich umiejętności językowe. Uczniowie klas reklamy na stażu zagranicznym wraz z opiekunami nagrają video które pozwoli zwrócić uwagę na okres poszukiwania dalszej ścieżki kształcenia zawodowego. Video będzie jedną z form promowania kierunków kształcenia zawodowego w Niemczech i w Polsce. Film jako forma wizualna zachęca uczniów do interakcji kształcenia w Niemczech i w Polsce.
Dodatkowo uczniowie klas mechatronicznych i elektrycznych zbudują mobilny miernik jakości powietrza na bazie platformy Arduino. W ramach projektu wybiorą odpowiednie komponenty elektroniczne oraz zaprojektują połączenie ich w całość: platforma Arduino, laserowy czujnik jakości powietrza, wyświetlacz OLED oraz sygnalizator dźwiękowy informujący o przekroczeniu dopuszczalnych norm zanieczyszczeń. Następnie zaprogramują układ w środowisku Arduino IDE, implementując odczyt wartości czujnika na wyświetlaczu. Zadbają także o optymalizację kodu pod kątem wydajności oraz energooszczędności. W końcowym etapie przeprowadzą testy działania miernika w różnych warunkach środowiskowych, dokonają kalibracji czujnika oraz wprowadzą ewentualne poprawki w celu zwiększenia precyzji pomiarów. Zaprogramują alarm dźwiękowy w postaci brzęczyka i alarm wizualny w postaci napisu „uwaga/achtung” po przekroczeniu co najmniej jednej z norm jakości powietrza. Uczniowie stworzą również platformę promowania innowacji i wymiany najlepszych praktyk w zakresie kształcenia interdyscyplinarnego. Celem mobilności uczniów w programie Erasmus+, jest wzrost umiejętności w zakresie stosowania włączenia, edukacji, nowoczesnych technologii, połączenie wiedzy z umiejętnościami cyfrowymi na zasadzie komplementarności oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do wymagań europejskiego rynku pracy.